onsdag 23 juni 2010

Vilken dag!

Underbara sommarvärme! Efter att jag och lillskruttan hade fått i oss lite lunch satte vi oss upp på cykeln och tog en tur in till staden. Clara behövde nya sänglakan, kan vara bra att ha mer än en uppsättning, och en ny napp till muggen. Tyvärr så fanns det ingen sugnapp i silikon så nu provar vi en i latex, fy va mina händer luktar... 

Efter inköpen cyklade vi några kvarter till, först en sväng för att se om Ella och hennes pappa var hemma, men det var de ju såklart inte i sommarvärmen. Då förflyttade vi oss två kvarter igen och var hemma hos världens bästa gammelmormor Clara. Hon blev sååå himla glad när hon såg att vi stod utanför. Där höll vi hus under några timmar innan vi cyklade hem igen, lilla stumpan var så trött så hon somnade där bak i sitsen, huvudet hängde mot min rygg och från sida till sida. Väl hemma stoppade jag ner henne i vagnen och grejade lite med tvätten, hann t. o. m. sätta mig i solstolen i typ 30 minuter för att bara njuta. Sen vaknade hon och då blåste jag upp hennes nya bassäng och fyllde i lite vatten så hon fick plaska på altanen. Lagom bortskämd unge men en pool hos farmor och Micke och en hos mormor och morfar. Älskar man att bada så gör man! 

Häromdagen gick ju grävaren sönder och det har inte varit det lättaste uppdraget att hitta en ny mutter som passade till denna 35 åriga Atila. Som tur är har vi en av världens bästa grannar, Patrik han kan trolla fram det mesta inom maskineri. Han fixade även reservdelar i förra veckan då en slang gick sönder. Det var strömavbrott här på förmiddagen och F var upp till dem för att kolla om det var lika hos dem med eller om det bara var nere hos oss, då frågade Patrik hur det gick för oss och F berättade om muttern. Ska kolla det sa Patrik och följde med ner för att mäta, senare på eftermiddagen ringer han och har fixat en, guldvärd! Så nu är F ute och gräver igen, annars har han, under dagen, dragit runt och flyttat på alla stockar som var kvar efter röjningen samt åkt staden runt för att hitta en mutter.

1 kommentar:

  1. Skulle inte säga nej till en egen "badbalja" stor nog åt mig *ler*!

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda