onsdag 2 juni 2010

Hoppsan och lite till

Dagarna fylls med så mycket "att göra" så det finns inte tid till annat. Sedan torsdagen förra veckan har jag/vi iaf;
  • Flyttat från Falun till Gävle
  • Varit på SATC2, himmel -underbara film, underbara vänner med drinkar och Harrys efteråt.
  • Haft överraskningsfest för underbaraste Mango som fyllde 30 år i lördags, har sett fram emot den festen sen över två månader men inte kunnat skrivit något om den eftersom hon inget skulle veta.
  • Varit bakis och skakis, blir lätt så när man inte festat till det ordentligt sen innan Clara flyttade in i magen. Alltså nu menar jag ordentligt för jag har varit på två bröllop och diverse middagar och druckit vin och sådär men när festen är för Mango och Elin och Alva är där då blir det som förr i världen, flaskan med botten upp och klackarna i taket och riva hela haket osv.
  • Firat min första mors dag men fika på säng, utspilld fil i sängen eftersom jag var lite skakis, fina, fina svarta skor med höga klackar i present av älsklingarna.
  • Helt plötsligt sitta på golvet, på mors dag, och får den häftigaste upplevelsen av att Clara travar iväg rätt över köksgolvet och går! Hon GÅR nu alltså! Gissa om hon valde sin dag bra.
  • Flytta lite mer från Falun till Gävle går på fotboll i Säter och ser långa farbrorn vinna.  Träffade farmorn, Micke och Emma där, och såklart långa farbrorn.
  • Nyst en miljon gånger.
  • Packar upp våra tillhörigheter inne på våra 24 kvm - får se hur det löser sig...
  • Fått förskoleplats till Clara, inte den vi valde men ändå en som ligger nära.
  • Lifes goes on, nu mera uppackning sen hjälpa mor min med stök inför studentfirande nästa vecka. Minsta brorsan tar studenten, iiiiiiiiia.

3 kommentarer:

  1. Jösses, det händer grejor hos er!:)
    Kan tänka mig att det blir annorlunda att bo på så liten yta. Hur länge ska ni göra det?
    Härligt när de små börjar gå!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja botten upp blev det verkligen! Något överförfriskad blev man nog ;) Men vi hade ju skoj, som på den gamla goda tiden :)kram

    SvaraRadera
  3. Hej hej. Här sitter jag och hänger på låset. Är ni hemma än? Vill se bilder på nya bebben ju :D Och på allt trevligt ni haft för er också såklart. Hoppas vi ses snart! Puss

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda