måndag 21 juni 2010

Dagens fästingstatus

F och Jim tog en rask runda runt milspåret nu på kvällen. Tillbaka kom de med tre lortiga hundar och två svettiga grabbar. Utöver detta så följde även inte mindre än 20 fästingar med dem in; Svea - 9 st, Ztardust - 7 st, Zacke - 3 st och F - 1st. Betänk då att dessa var de som vi hittade på dem, om det sedan kryper omkring X antal till i pälsen på dem det vet vi inte. Hua, jag tycker inte att fästingar är så läskiga att ta bort om de har bitit sig fast men när de kryllar omkring i pälsen på dem så är de desto obehagligare.

Tänkte lägga in en bild på fästingar, men nu när jag satt och kollade på google så började det krypa överallt på kroppen så jag stängde ner sidan och skippar det.

Uppd. Mamma hittade 7 till på Ztardust och 3 till på Zacke, huahua.

4 kommentarer:

  1. Usch, det räcker med mina mördarsniglar ... *ler*!

    SvaraRadera
  2. Men huuu! xO Tack för att du skippar bilden :P Och sorry att jag är en sms-snigel, men nu har jag hämtat laddaren iaf :) puss o kram, ses imorrn! :D

    SvaraRadera
  3. Usch vad läskigt! Det är mycket man helst inte vill veta finns här i världen...
    Min familj har alltid haft 2 katter runt oss men jag har aldrig lyckats få ett enda fästingbett, konstigt, trots att dom gärna sov i min säng på nätterna. Nu vågade jag inte chansa och har tagit 2 TBE-sprutor i år.

    Visst är det underbart med sommarlov. Under årets gång finns tillfällen som man undrar om man verkligen valt rätt yrke, när man stressar som en tok, men nu har man liksom glömt det på något sätt:)

    Ha en skön sommar!! och njut av din ledighet också!

    Kram
    Marika

    SvaraRadera
  4. Det kan jag förstå, äckliga odjur :(
    Usch, man kan ju undra varför dom finns?

    Önskar dig och din familj en trevlig midsommar!
    Kram Maria

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda