torsdag 1 mars 2012

Rolig dag

Idag har jag, Clara och Anton varit och hälsat på på mitt jobb. Bra att passa på när det är lov och dagarna deras är fylld med fritidstid. Vi åkte vid tio i nio. Då var de flesta inne av de barn som går i förskoleklasserna och ettan. Tvåorna och treorna var och bowlade på stan.

Clara började med att kolla in vad alla barnen gjorde. Anton vandrade från famn till famn. Sen började Clara pyssla med lim och papper. Tänk va roligt det kan vars med så enkla medel. Kom på mig själv att vi inte har något limstift hemma så det lär vi ju skaffa.

Sen blev det en stund i byggrummet med alla klossar och dyl. som finns där. Sen blev det många omgångar med kurragömma med ett gäng av barnen, oj va kul hon hade! Sen var det samling, och Clara tyckte nog att det var en konstig samling med bl.a. "Tigerjakt".

Efter samlingen åt vi lunch och sen var det dags att gå ut. Hon gungade och lekte i sandlådan med barnen. De har varit så gulliga och hjälpsamma med henne. Så kul att se!

Medan vi var påväg ut så hann Anton vakna som sovit en stund i vagnen ute. Han fick äta lunch ute i solen. Så härligt väder vi har. Jag hade tänkt att vi skulle åla hem sen men då hann kollegorna samla barnen för att gå till badhuset som ligger granne med skolan. Då ville INTE Clara åka hem och blev jätteledsen. Vi letade reda på en lånebaddräkt och handduk så följde vi med och hon fick bada en liten stund. Hur kul som helst och två av 6-åringarna var så duktiga och hjälpte henne när de badade.
Nu är vi hemma igen och det är snart dags för mellis. Sen måste vi ut på promenad med Svea också. Fast först måste vi nog vila lite.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag ni haft!
    Synd att jag inte var på jobbet idag.
    Kram

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda