torsdag 8 mars 2012

Fyra barn och en mamma

Idag har jag varit barnvakt åt Ella och Sixten. Mamma Elin skulle på begravning och pappan var tyvärr tvungen att jobba så han kunde inte följa med på den.
Tjejerna papperspysslade efter sen lunch, de tyckte att det var superkul.
Fina pysseltavlor.
Grabbarna lekte på golvet i omgångar.
Fullrulle mellis!
Ja det var riktigt roliga timmar och visst kan jag tänka mig fyra barn, men inte i samma ålder. Det är inte en lugnt stund med två 2,5 åringar, en 11 månaders (som nyss lärt sig gå) och en 8 månaders vill jag lova! Det var, kiss och bajsolyckor (ja, i plural), krossat glas, klämda fingrar och onöjd minsting då jag inte hann med. Jag kom på två tjejer som helt plötsligt var påväg ut i bara stövlarna för att stunden senare hitta dem i lekrummet, den ena ståendes på bordet med en krita i handen, ja hon ritade på väggen och den andra lilla fröken var påväg upp på bordet hon med. MEN det var också bokläsning, pyssel, mys, gos och lek i högt tempo. Kl. 17 satte jag tillslut på tv:n för då var de så trötta alla fyra.

Tack för idag syskonen Larsson! Vi ses imorrn igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda