lördag 10 mars 2012

Lite piff i lekrummet

Jag beställde vinylplast från Vinyla Hem häromdagen. Snacka om snabb leverans, det kom redan dagen efter. Beställde både på kvm, väggtexter och lite roliga bilder till barnen.
Vissa tittar på melodifestivalen, jag pysslar men plast (och lyssnar). Såhär blev det i alla fall i lekrummet i köksdelen nu när jag var klar. Den här röda plasten köpte jag på kvm och klippte sedan passande bitar. Det är inte exakta raka linjer, men det är ju inte allt kakel heller. Tänk att det ska ta 1 år innan man fortsätter göra klart det som vi snabbt hastade ihop innan nyårsafton 2010 för att barnen skulle ha någonstans att leka. Nu är jag dock nöjd med att det tog sådan tid då jag annars hade målat över hela ytan. En blandare fattas till "diskhon" så det lär jag fixa snart. Vill även ha en till hylla ovanför den som sitter där, det behövs en hylla som hon inte kan nå för alla pysselsaker som nu står i köket och som hon inte får ta fram själv. Lite mer ordning på alla papper, pennor och kritor skulle också behövas.


 En liten text ovanför Claras självporträtt. De ritade hon nu i veckan. Oj, va mamman är stolt över hennes fina gubbar!

Ska bli roligt att se vad Clara-fina säger imorrn bitti om förändringarna.

Hoppas ni har en härlig lördagskväll!

2 kommentarer:

  1. Superfint vart det!!! Ser fram emot att få se det på riktigt! Kram

    SvaraRadera
  2. Blev jättefint Linda.

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda