söndag 5 september 2010

Samarbete it is!

Ikväll när jag och bröderna gick hem för dagen var både fram och baksidan färdigmålade, likaså ovanför den nedre brytningen. På förmiddagen var jag och Clara på stan en sväng. Hon behövde lite nya saker till föris, dubbla uppsättningar med gummistövlar är ju alltid bra så att det alltid finns ett par där och sedan nya joggingskor med kardborrband. Att ha ett barn att knyta skorna på är okej men att ha många är inte lika lätt när en hel avdelning ska ut. Kardborrband är bäst, tänk vad mycket tid det försvinner från våra idrottstimmar för att jag måste knyta skor. Sen blev det även shoppning till mig själv också faktiskt. Det är lätt att glömma när man ränner mellan affärerna åt lilla C men idag kom jga ihåg och hittade en del snyggt.

Efter staden plockade vi upp (C´s) gammlemormor för hon skulle vara med lilltjejen så jag kunde gå och måla med de andra som redan var där. Min mamma hon sov för hon jobbar natthelg. Imorgon kommer våran kompis Tobbe, Fredriks pappa och bror för att hjälpa till med målningen. Målet är att hinna måla allt som vi grundat nu en andra sväng. Det som är kvar att grunda får göras imorrn och andra lagret på måndag. Runt tisdag kommer de att börja plocka ner ställningen för då beräknar de att vara färdiga med takpannorna. Det betyder att det kommer att kunna börja med den inbyggda entrén, spännande. Sen är det väl isolering som ska göras och synd är det att F ska jobba även nästa helg för annars så hade vi ju kunnat börja isolerat och sparat tid för snickarna vilket betyder pengar för oss. Vi får se hur det blir.

Såhär såg huset ut den 31 augusti, vissa av fönstren hade kommit på plats och viss del av panelen kommit upp.

Såhär såg det ut när mamma var förbi och tagit med sig vår kamera. Tre syskon på rad samarbetar med det sista vi hann med idag. Hade vi kunnat vara där allihopa idag så hade vi hunnit hela huset men ibland så är det andra saker som kommer emellan.

3 kommentarer:

  1. Föris är ett bra ord och påhittigt;)
    Det ser väldigt bra ut! Det ser ut att gå i en rasande fart...även om det är hur mycket som helst kvar att göra. Jag kanske frågar något som du redan svarat på, men har du lagt ut någon planlösning på huset? Är nyfiken..!! Kram Marika

    SvaraRadera
  2. Hej! Åh va spännande, va fort det går! Och så fint det blir :) Jag ville bara säga att jag är ledsen att jag inte kunde följa med idag, jag vill ju också så gärna hjälpa till. Men jag fick veta så sent att jag inte hann planera att läsa undan och måste läsa massa till skolan idag :( Hoppas det går bra för er, och att vi ses en annan dag snart! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Vilket stor och fint hus ni bygger!

    Kul att du kikade in hos mig :)
    Vår köksbänk är 160 cm lång och 80 cm djup. Jag hade egentligen velat ha 90 cm men då skulle vi behövt specialbeställa (alltså tagit mer tid och blivit dyrare...) Under bänken har vi två stycken 60 cm skåp med luckor. I dom förvaras sånt vi sällan använder. Det funkar rätt bra att sitta vid bänken med drygt 20 cm överhäng (vid kortändan är det 30) men det hade varit bättre med 30 cm även på långsidan.
    Bänken är verkligen jättebra att ha, där sitter jag med laptopen, barnen gör läxorna, vi äter frukost där och bänken är perfekt att duka buffé på när vi har gäster.
    Lycka till med köksplanerna!

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda