tisdag 7 september 2010

Foder och knutar

Idag som alla andra dagar var jag tvungen att svänga förbi bygget när jag kom hem. Känslan som infann sig var salig lycka, jag fick nästan tårar i ögonen. Det är på riktigt och det blir så fint. Idag har knutarna kommit upp på framsidan och de flesta foder kring fönstren samt en del av brädan som sitter under plåtbrytningen. Detta gjorde att huset genast kändes ljusare och det är verkligen så fint. Nu ska det bli jättespännande i nästa vecka då de ska börja bygga den inbyggda entrén med balkong. 

Fina, fina huset med två knutar uppe och foder.
Betongpannorna sattes upp igår, idag skulle resten egentligen upp men plåtslagarna fick (antar jag) förhinder. De kommer förhoppningsvis imorgon, tur att det finns mycket annat för snickarna att greja med.
Drömmen är påväg att slå in!

6 kommentarer:

  1. Men Linda, va fort det går!!! Det är helt sjukt ju!! Kul för er! Kram.

    SvaraRadera
  2. Förstår att det måste vara en härlig känsla att se sitt egna hus växa fram!:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jisses vilket vackert hus ni får!
    Kan tänka mig att det kliar i fingrarna att få flytta in :)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Det är inte bara vi som har stort projekt på gång. Det här kommer ju bli super fint! Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Hej Linda! Vad roligt att hitta till dig. Jag och min sambo är också på väg att förhoppningsvis bygga "drömhuset". Men vi har inte kommit lika långt som ni. Vi är i fasen att välja husleverantör. Vad har ni valt för några och hur känns det? Alla tips är välkomna :)

    Mvh Josefin

    SvaraRadera
  6. Du får mer än gärna babbla :) Jag förstår vad du menar. Och visst är det så att man vill kunna lita på folk. Det är ju trots allt inte en möbel på 1000 kr man köper utan i princip det största köpet man gör i livet, självklart vill man då att det ska bli rätt. Samtidigt så känner vi att man inte kan försäkra sig mot allt här i livet och vi får helt enkelt chansa och hoppas på att det blir bra. Jag tror att alla företag har gjort tabbar mer eller mindre. Det kan gå hur som helst trots att vissa har haft tur och andra inte. Det man kan göra är att vara som en hök och kolla allt man bara kan. Framför allt rör det sig ju om att kontrollera entreprenörerna. Det är ju trots allt de som gör det slutliga jobbet som ev kan gå fel. Jag längtar i alla fall efter drömhuset. Vi får se hur det går...

    Jättefint hus ni bygger i alla fall. När får ni flytta in, vet du?

    Kram Josefin

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda