söndag 26 september 2010

Reglade väggar i massor!

Skulle visa bilder från exteriören utan ställning den här veckan. Det hände inte pga av att ställningskillarna inte varit här för att ta ner och hämta den. Tyvärr så står den alltså fortfarande uppe, fast det var väl positivt i ett hänseende, F och pappa är nämligen där, fortfarande i skrivande stund kl. 22.36, och spikar landgång på vinden. Det är pappas idé, snickaren tyckte väl inte att det var nödvändigt för ingenting där uppe behöver lagas/fixas/servas där uppifrån och inte heller blir det många kvadrats förvaring, men min pappa tänker långsiktigt och på osynlig el som man kan vilja ha längre fram. Alltså att man ska kunna dra kablar genom taken istället för inomhus så att det syns. Vi säger väl så då, vilket betydde att de skred till verket här i eftermiddags när jag kom tillbaka från målning och städning, såklart vi har varit en vända till återvinningen brodern och jag. F han sov då han jobbat natten, ett till natt/kvällsskift nu då. 

När jag kom tillbaka från en kvällpromenad med hundarna var jag tvungen att åka närmare huset för att fota det då det var helt upplyst inifrån. Det är inte lätt att få bra bilder i mörkret med en vanlig digitalkamera vill jag lova. Men det såg så mysigt ut, jag bara längtar mer och mer för varje dag som går!

I veckan har snickarna jobbat mycket inomhus och lite med den sista läckten som skulle upp på entrén. Nu är alla rummen reglade såväl nere som uppe och det är sjukt häftigt att se hur det kommer att se ut. Biblioteket blir lite mindre än det var tänkt men gör så att de två sovrummen på vardera sida blir då lite större. 

Häng med på rundvandringen!
Nedervåningen:
 T.v: Sett från entrén rätt in i huset, där brodern klättrar upp kommer trappen att vara, men man kommer att gå upp inifrån huset sett och inte från entrén sett.
Mitten: Här ser man tvättstugan (om man tittar åt höger från entrén sett) och lilla badrummet samt vardagsrummet längst in.
T.h: Här tittar man åt vänster in från entrén (alltså under trapphålet) och ser lekrummet med köket innanför.
 T.v: Sett mot köket från vardagsrummet, hej och hå öppen planlösning!
T.h: sett mot vardagsrummet från köket.

Övervåningen:
 T.v: Sett från balkongdörren över trappen, ett av sovrummen och det andra på andra sidan korridoren. Mitt emellan ligger en av våra "walk in closets". 
Mitten: Rätt fram sett från balkongdörren, där ligger biblioteket.
T.h: Där är vårt sovrum med vår "walk in closet" och sen är den utbyggda delen som går in i stora badrummet linne och handduksförvaring. Alltså så är badrummet längst till höger i bild men syns inte så mycket.
 T.v: Här står jag i yttersta hörnet i vårt sovrum och tar kortet, med badrummet till vänster, biblioteket till höger och trappen rakt fram. 
T.h: Här är utgången till balkongen.
 Här är de mörka, mörka korten av huset, på håll såg det nästan beboeligt ut, men skenet kan som vi vet bedra.
Här håller de på grabbarna och bygger landgången, vi har gjort en lucka i fasaden mot norr som ingång, senast idag målade jag gångjärnen och låset rött för andra gången. Allt för att luckan inte ska synas.

Hoppas att ni har haft en fin helg, det har vi och både hunnit med shopping (två fototapeter), vila och produktivitet! Sov gott!

4 kommentarer:

  1. Hallå!

    Jag kan verkligen förstå din längtan. Hihi, det är såå mycket att se fram emot. Sån känsla att få ett alldeles eget & nytt hus.
    Det ser ut att bli så fint, ert hus. Väntar nyfiket på att få följa när insidan tar form. Det är ju det som är roligast :)
    Har ni gjort de flesta valen redan eller är det många val framför er? Med tapeter och annat?

    Helgen var jättebra, har varit i Grebbestad hos min M´s syster och hennes familj. Jag & Jennie som systern heter var på Strömstad spa och resort och fick ansiktsbehandling. Det du, det var grejer! Inte varje dag man blir bjuden på sånt. Så fantasktiskt skönt och vilket ställe. Jisses!
    Har ni haft för er?

    Kram kram Maria

    SvaraRadera
  2. Wow vilket projekt! mycket att se fram emot!
    Ha en fin vecka
    kram Malin

    SvaraRadera
  3. Kul det är att följa ert husbygge! Nu blir det ju roligare och roligare när man ser rummen växa fram!:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Gud, jag skriver bara samma sak varje gång jag är in här känns det som, men det ÄR ju så spännande :) Synd att jag var tvungen att jobba igår annars hade jag hängt med och tittat! Kommer ni hitåt nåt snart? Eller det har ni ju kanske inte tid med när jag tänker efter :) kramar!

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda