måndag 23 maj 2011

Ergo baby carrier

Funderar på att köpa en ny bärsele. Inte för att vi inte har någon, vi har en vanlig svart Baby Björn och en knytbar bärsjal vi som köpte och fick när vi väntade Clara. F gillar baby Björn, men den funkade inte för min rygg när Clara blev lite tyngre efter några månader (ca 3). Jag orkade inte ha henne i den långa stunder alls. Bärsjalen använde jag nästan inte alls för knuten tryckte på brösten och det var ju inte bra, vi köpte ringar som jag skulle sy på för att det inte skulle bli någon tryckande knut och för att den skulle bli lättare att sätta på och spänna när jag var ensam. Så långt kom jag aldrig.
Bilden är lånad, klicka på den för ursprungskällan.

Har läst om Ergo baby och nu för någon vecka sedan träffade jag en gammal bekant som hade en ergo baby, hon var supernöjd och använde den nästan jämt. Den fördelar tyngden ergonomiskt och är bekväm tyckte hon. Min vän Elin har nån annan form av bärsele och hon verkar använda sin mycket nu när hon har lilla Sixten men samtidigt vill hinna med och kunna hjälpa och leka med storasyster Ella. Det gör att jag är ännu mer intresserad av att hitta en sele som funkar för min rygg. Tittar runt lite och ser om man kan hitta en begagnad annars blir det att skicka efter på nätet.

Ha du erfarenhet av Ergo baby?

2 kommentarer:

  1. Det verkar som om de flesta är väldigt nöjd med den! Jag ska in på babyproffsen imorgon för att titta och förhoppningsvis köpa en.. Mina axlar håller på att dö eftersom Sixten har bestämt sig för att bo i den så har jag så ont på kvällarna så jag kan grina. Måste ha en NU!!!

    SvaraRadera
  2. VI beställde vår från http://www.ergobaby.eu/sverige/
    Vet ej om priser, men det kändes iaf billigare än de ställen vi hittade i Swe...

    Lycka till! :)

    //M. från PulversP

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda