söndag 8 maj 2011

40 dagar kvar

Det är glest mellan inläggen nu. Magen växer fortfarande och det börjar kännas ordentligt att man faktiskt väger en del mer och bär på en annan person. Nu har jag tagit mitt förnuft till fånga och tagit ut 1 semesterdag per vecka fram tills det att jag går på den semestern som är sammanhängande med föräldraledigheten. Det känns riktigt bra! Imorgon är alltså jag och Clara lediga och nått roligt bus ska vi nog kunna hitta på samtidigt som jag faktiskt ska vila när hon sover.

Idag är det 34+1 alltså vecka 35 och 40 dagar till den 17 juni. Vi längtar! Clara hon pussar på magen och säger "kom ut nu O!" Fina storasystern.

Får se om jag kan ta och skärpa upp mig lite. Har tagit kort på hur matplatsen ser ut nu efter lite nytänkande men har inte kommit så långt som att få in dem i datorn. Hade korten med mobilen inte blivit så mörka hade de redan legat uppe.

Hoppas att ni alla får en underbar vecka i sommarvärmen!

4 kommentarer:

  1. Tänk vad fort det går!!
    Snart kommer den lille...

    Tycker även det går fort för min del också, är redan snart i v 19 :D

    Ha en fin vecka! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag har inte jobbat tiden ut med något av våra barn då sonen kom i v 33+1. Då jobbade jag i och för sig till två dagar innan då han är född natten till måndag. Med dottern blev jag sjukskriven i v 31 då hon också höll på att komma för tidigt. Tycker att det är smart att ta lite ledigt även innan bebisen kommer!:)
    Hoppas att ni haft en mysig dag du och Clara!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den växer, men är inte särskilt stor tycker jag. Supergullig rent ut sagt :)

    Själv känner jag mig som en valross just nu och längtar som en tok efter vår nya familjemedlem.

    Lycka till! Kram Josefin

    SvaraRadera
  4. Du förresten.. kan inte du maila mig en bild på ert kök gällande kaklet så kanske det kan hjälpa mig i mitt val :) Du hittar adressen på min sida. Vore evigt tacksam om du gjorde det.

    Kram igen :)

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda