lördag 31 juli 2010

Kniven

Jag har stuckit kniven i benet nu. Höll på och skar till isolering som ska ligga under betongen och så, dum som jag var, satt jag mot låret. Nu blir d en tripp till sjukhuset för att se om de vill sy eller tejpa. Ont gör det iaf, krampar och hugger. Hoppas att det fort går över för sånt här har jag inte tid med. 

Uppd. Nu är kl 23.10 och jag är relativt nyss hemkommen från akuten. Fyra stygn och en stelkrampsspruta senare. Fick vänta i fyra timmar på att doktorn skulle komma in till mig, lagom less var jag då, sa till sköterskan vad halv nio att nu går jag nog hem snart, hon hade redan då sagt att hon tyckte att det minsann var min tur då. Jaja, roligt doktor och sköterska var det, vi skämtade om jacket, nålar, fett som syntes och lite av varje. Nu ska jag ta och hoppa i säng snart. Imorrn blir det kakbak och tårtfix för min del. Familjen (syskonen och pappa) har suttit och delat upp uppgifter på bygget inför imorrn så alla vet vad som ska göra och hur. Systern har utnämnt sig själv till byggledare imorrn...

2 kommentarer:

  1. Åh herregud din stackare!!! Hoppas allt går bra...

    SvaraRadera
  2. Stackare! Hoppas att det känns bättre idag.
    Kramar

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda