lördag 3 juli 2010

Muren och presentdax

Igår var det minsann tjejkväll. Jag, Mango och Luna möttes upp i Bourlongerskogen för att sätta oss borta vid muren, för att återuppleva gamla tider, vi hängde ofta vid muren i parken förr. Superhärligt ställe, Gavleån precis nedanför och solen som stannar länge. Vi vart kvar där längre än vad vi trodde, och snackade massor, det är inte alltid som man hinner prata om allt man vill. Antingen så bor nån, Luna, för långt bort eller så är det barn med och mammorna hinner inte tjöta ur sig. Igår hann vi och underbart var det. Ett bra tag efter 22 eller om den var 23 så drog vi oss in till stan för att gå på Harrys, Elin skulle möta upp oss där för hon var på personalfest men hon kom ännu senare. Roligt var det där också och vi svängde våra inte så lurviga för vi hade minsann rakat benen.  Imorse var jag tröttare än tröttast för inte nog med tjejkvällen så hade jag, mamma och Clara varit på Ockelbo marknad på dagen. Det tog också på krafterna i hettan men kul var det och jag hittade en supersnygg väska för 100 kr, som hittat!

Dagen idag har med andra ord varit lugn. Inte förren efter tre hoppade jag och Clara in i bilen för att åka till barnens hus för att hitta presenter åt fröknarna Nyqvist. Mango hade tipsat om att de behövde vattenflaskor så vattenflaskor fick det bli, fyllda med godis. Barnen lekte och hade roligt och föräldrarna var rätt slitna. Ronja och Lovas pappa hade också varit ute och svirat igår och sen jobbat på det. Sen hade de hela familjen varit på marknaden i prins Daniels hemby i ännu mer hetta än vad vi hade igår. Kaffe blev det och munkar, mums! Clara var helt fascinerad av alla tjejernas leksaker, det är ju alltid roligare att leka med nya grejer så hon tultade runt och plockade med det mesta, även gruset såklart. Lova skulle visa Clara hur man lekte i sandlådan och sen gungade de alla tre samtidigt. 

Vilka sötnosar!

Nu sover lilla C sött, helt utmattad efter dagen som legat runt 30 strecket och jag ska nog också hoppa i säng inom en snar framtid. Imorrn kommer F hem igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda