fredag 9 juli 2010

By the way

Det är ändrade förskoleplaner för Clara, häromdagen ringde kvinnan från placeringen och sa att vi fått den förskolan som vi hade som enda alternativ (den vi hade tackat ja till nu tog vi eftersom det var fullt på vårt önskemål och sedan tänkte vi placera om henne till nästa höst).

Wohooo, jag hoppade nästan högt av lycka, underbart. Den här förskolan har väldigt gott rykte om sig. Vi var där en sväng igår för att se hur det ser ut i verkligheten och himmel vilken fräsch förskola, inte alls nybyggd men fräscha väggar, pedagogiskt upplagt och små rum i rummen och även små rum för mys. Barnen sover middag varje dag ute i vagnar som de har på fsk:an, hur bra är inte det då på en skala. Om jag var lycklig innan vi var dit så är var jag än lyckligare när vi gick därifrån. Personalen som vi träffade verkade hur mysiga som helst, och en som jobbar där känner vi redan då hon bor granne med vår tomt. Hon trivs på jobbet och tycker att det är ett bra ställe, det är ju nämligen så att även om föräldrar tycker att det verkar som ett bra ställe så är det många gånger saker som kan röra sig bland personalen som man inte har en aning om, och om personalen inte trivs på arbetet så påverkar det barnen. Jag vet det alltför väl utifrån egna erfarenheter inom förskolans värld. Tur för mig att jag nu jobbar på en skola där personalen trivs, barnen trivs och föräldrarna med. Hoppas att det är så när jag kommer tillbaka också.

Just nu sitter jag med ritningar till rörmokaren, har väl hållt på i tre timmar nu, skallen är full av skalor, siffror och mått. Så blir det när man ska rita allting själv och inte anlitar arkitekt, men man lär sig mycket påvägen också!

1 kommentar:

  1. Vad kul att ni fick ert förstahandsval! Och du har så rätt i det där med att även personalen ska trivas för att det ska bli en bra verksamhet!:)
    Jösses, ritar du ritningen till rörmokaren själv? Jag är imponerad!
    Kram

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda