onsdag 28 juli 2010

Om regnkaoset kommer

Det talas om ett regnkaos som drar uppåt landet. Gävleborg kan bli berört men det är inte säkert. Himmel vad vi inte vill ha hit det nu när vi kämpar som tokar. Far min är på tomten från 8 på morgonen till efter 22 på kvällen, han åker bara hem en snabbis för middag, annars har han en fikakorg där borta. F gick upp tidigt imorse för att hinna jobba några timmar innan han var tvungen att sova inför nattens jobbpass. Nu är han borta tom söndag och jag gillar inte hans schemaläggare just nu. Systerns karl A har visat sig vara en riktig pärla, han är där och sliter från 10 på morgonen och lika länge på kvällen som pappa, brorsorna de byter av med varandra lite nu och då. Måste erkänna att jag börjar känna mig ordentligt stressad över hur situationen ser ut nu, vi bör ju ha fått klart plattan innan torsdag nästa vecka då vi far på bröllop i London. Vår snickare har sagt att det inte gör dem något om det blir en veckas försening men pappa har ingen mer semester inlagd efter han och mamma kommer tillbaka, de ska nämligen stanna i Storbritannien och bila runt en vecka efter bröllopet.

Jag har inte haft möjlighet att vara där så mycket idag då vi ska ha kalas för den blivande ettåringen på söndag och jag skulle baka kakor och muffins. Jag har också varit iväg och handlat för tårtan så att det är klart sånär som på jordgubbarna, som det faktisk fortfarande verkar gå att köpa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda