söndag 3 april 2011

Helgen i bilder

Ännu en helg har passerat, F har jobbat men jag har haft energi så vi har hunnit med en hel del ändå.
 På fredag kväll efter att Clara gått och lagt sig och F åkt till jobbet så tittade jag på en film och när den var slut fick jag för mig att styra upp i tvättstugan.
Vi hade ju handlat och satt in en del för någon helg sedan men var inte klar. Så jag tog fram verktygen och satte fart, höll på till halv två, nu fattas det bara en stång i taket sen är vi väl i princip färdiga med tvättstugan!
 På  lördagen när F vaknat kom min pappa förbi och visade hur vi skulle använda måttgrejen för att sätta på handtagen på lådorna. Vi bjöd på pannkaka och morfarn visade. Sen satte vi igång, när han gått, och det tog inte alls lång tid innan vi var klara. Tyvärr hade jag tänkt fel på tre handtag så vi hade köpt för stora men det är lätt fixat.
 Såhär ser numera våra lådor ut. Så skönt, men inte barnsäkert så nu måste vi få upp barnspärrarna snabbt.
 På lördagen bakade jag också en polkagrischeescake som F skulle ha med till jobbet idag. Snälla Anna tog med sig Svea och Clara upp till mormorn och morfarn en sväng på kvällningen så jag kunde baka, dammsuga och skura golven. Det blev en himla fart på mig när huset vart tomt och sen tog jag mig en promenad bort.
 Såklart har Clara badat i helgen också!
 Idag har jag och Clara bakat bullar, fast hon tyckte inte att det var så roligt. Goda blev de i alla fall.
 Söta systern tittade förbi idag med en bukett tulpaner.
 Sen fick vi finbesök från Norge av Linnea och hennes mamma och mormor.
De hade med sig denna fina orkidé och sandlådeleksaker till Clara och såpbubblor. Gissa om hon tyckte att de var fina!

Hoppas att ni också har haft en fin helg, trots det trista vädret!

6 kommentarer:

  1. Vad mycket ni har hunnit i helgen. Det var så kul att Anna tog med sig Clara på kvällskvisten. Hon lekte ju ivrigt med dockorna som mormorn tagit fram från vinden och tvättat alla kläderna till. Vilken tur att du hann röja av när det blev främmande sen idag;) Bullarna se jättefina ut. Får väl komma och ta en fika nån dag.

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni haft en härlig helg!! Kram kram Maria

    SvaraRadera
  3. Polkagrischeesecaken ser underbart go ut!! Vad duktig ni har varit och bakat, fixat tvättstugan. Köket är väldans snyggt!

    Tack,;) det är skönt att få ordning på rummen och slippa lådor på golven!

    Ha en bra dag och hoppas magen mår bra!!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Hej :) Kan man få tigga recept på polkagrischeesecaken? Såg ju sjukt gott ut :) KRAM!

    SvaraRadera
  5. Jösses, vad du har varit effektiv!:) Kan du skicka över lite energi till mig?!?;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket fint kök och mums vad gott med bullar. Jag skulle kunna sluka hela fatet hehe. Näe inte riktigt.. det är konstigt vad sugen och hungrig man kan vara och så äter man och orkar ingenting. Det tar liksom stopp. Nåt du känner igen? Jag mår toppen egentligen.. inga krämpor. Men jag börjar känna av att jag börjar bli tjock nu. Magen tar emot och klämmer och man känner sig allmänt otymplig, men samtidigt är det en underbar känsla att vara gravid och allt vad det innebär. Jag tror jag längtar ihjäl mig efter vår lilla krabat.

    Ja visst är det spännande att vi är så nära varandra i tid. Vi får se vem som gör entré först hihi.

    Tack för fina ord!!

    Kram Josefin

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda