torsdag 14 april 2011

Att vänta barn

Att vänta barn andra gången är inte alls som den första. Självklart är det så, men idag tänkte jag på det lite extra när jag kom hem från jobbet. F och Clara var i Uppsala en sväng idag för att hälsa på farbror Jonas så när jag kom hem var det bara Svea hemma. Det var tyst och lugnt i huset, jag kunde lägga mig på soffan och vila benen efter en dag ute på jobbet.

När vi väntade Clara bodde F 50 mil bort och det var bara jag och Svea i veckorna. Varje dag när jag kom hem från jobbet kröp vi ihop tillsammans och vilade en timme. Att idag kunna göra det var ruskig vardagslyx. Nu njuter jag också av vardagslyx, F sitter nämligen och masserar mina trötta fötter och vader. Jag har väl inte så fasligt med krämpor, även om det är mer och fler den här gången, men åderbråck är tyvärr något som jag råkat ut för och ont gör det.

Hoppas att också du har haft möjlighet att njuta av det underbara vårvädret som dagen bjudit på!

4 kommentarer:

  1. Vilken söt mage :) Visst är det skönt att bli ompysslad. Det är väl det minsta man kan kräva när man bär runt på det gemensamma barnet och har krämpor lite här och var. Om än jag inte direkt har något att klaga på förutom att jag sover askass på nätterna. Men det kan man väl leva med när man kan sova på dagen.

    Trevlig helg. Kram Josefin

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen stor skillnad på att vänta nr 1 och nr 2. Med nr 2 har man inte samma tid för återhämtning efter jobbet och man har inte samma koll på veckor och liknande.
    Passa på och njut de gånger du får tid och massage är ju aldrig fel!:)
    Kram

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda