måndag 24 oktober 2011

Gröt!

Den här lilla mannen, som i veckan blir 4 månader, har fått börjat smaka lite annat än bröstmjölk så smått. Igår fick han prova lite, lite banan. Det var ingen höjdare, inte heller potatispurén gjord på smör och min mjölk. Idag fick han nått som verkade som gourmetmat i hans lilla mun, banangröt! Han åt en hel smakportion, får se inatt om vi (läs jag) gjorde bort oss. Han somnade dock mycket sött efter gröten vid halv åtta och sover som en stock nu. Jag önskar att gröten ska bli som en stabil grund att sova på för honom framöver, är lagom trött efter alla vakna stunder på nätterna. Han vill äta ca 4 gånger varje natt och även om jag ammar liggandes så blir inte sömnen sammanhängande vilket ju gör att den inte är lika effektiv.

Hoppas på en skön sömnfylld natt.

1 kommentar:

  1. Hej har ni också en liten man som är väldigt hungrig eller snuttig på natten. Leoh vill också äta 3-4 gånger varje natt så nu känner jag att sömnen verkligen hänger efter. Kanske borde testa lite gröt snart, fast han är ju inte så gammal än. Det blir spännande att höra hur det går med gröt och sömn senare.
    Kram Caroline

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda