onsdag 26 oktober 2011

Det närmar sig

Veckorna går och fort minsann. Om 17 dagar är det dags för Antons dop och också för bröllop. Det är så mycket man ska komma ihåg och hinna med! Vi bestämde ju oss ganska sent för att vi skulle slå två flugor i samma smäll så tiden har varit knapp men jag har hela tiden tyckt att det varit lugnt. Nu börjar jag känna av stressen kan jag säga. Som tur är har jag världens bästa mamma som tog på sig att inhandla och tillaga all kyckling som vi ska ha till maten. Hon har också fixat två tjejer som ska vara med och hjälpa till under maten och fikat. 
Men det är så mycket annat än mat att ordna. Kläderna är klara åt oss alla fyra sånär som på underkläder åt mig. Dukar, servetter och ljus är fixat, sprit till bålen och lite vin är inhandlat. Ringarna har vi hämtat och himmel va fina de är! Provar dem nästan varje kväll. Mina bröder, och blivande faddrar ska baka bullar, syrran sa idag att hon kunde baka en sorts kakor och jag ska baka en sort. Men det är ju annat runt ikring, måste prata med tjejen som ska fixa mitt hår, köpa gästalbum, ett till Anton och ett till oss. Skriva ut program, köpa dricka till maten, köpa snacks till kvällen då vi ska ha fest här hemma. Komma ihåg att köpa mjölk till kaffet, sånt smått är sånt jag är rädd att vi ska glömma bort. Tur att jag har en lista!

Apropå festen här hemma, i helgen åkte vi till Ikea för att köpa inredning och göra i ordning i förrådet så vi kan tömma det blivande biblioteket. Vi ska också hinna tapetsera och möblera där inne så att det finns mer utrymme att hålla till på under festen. Har man inte att göra så skaffar man sig och om man har att göra så skaffar man sig mer. Hej och hå, tror ni bi fixar det!?!
Här är mina skor som jag ska ha, vi har röda detaljer i våra kläder och även buketten ska gå i rött.

5 kommentarer:

  1. Åh va fina Linda! Det ska bli så roligt att få vara med och dela er stora dag :) Puss!

    SvaraRadera
  2. Glöm inte att du får låna en blå av mig :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Klart ni hinner! Om inte är helt
    perfekt så gör väl inte det något
    det är ju ni som är viktigast
    på era stora dag!
    Kram :)

    SvaraRadera
  4. Grattis Linda! Vad glad jag är för eran skull och det var väl på tiden att ni tog tag i saken!

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Glöm inte bitsocker till kaffet också;)

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda