lördag 9 juni 2012

Skissar på tomten

Oj vilken rolig sida jag har suttit och lekt med idag. Läste inne hos Emma och Per att Emma suttit och använt sig av det här verktyget för att skissa lite på deras tomt så jag tänkte att jag provar jag med. Letade rätt på tomtritningarna så jag skulle veta alla mått osv. Nu kommer det inte att se ut såhär än på ett bra tag men det är ändå kul att rita i datorn också. Det är lättare att trixa och flytta saker än med papper och penna. Prova du med om du är sugen HÄR.
Som ni ser så har jag i tanken här redan rivit lillstugan som står ungefär där körsbärsträden är ritade. Sedan har jag även ritat in garaget till vänster som ska byggas inom några år. Det ljusa gräset är vår tomt, där går gränsen mot kommunens mark. Mycket skog och träd är det men det orkade jag inte sitta och rita i, det väsentliga är det som är på tomten. 
 
Här har jag zoomat in bilden mer på tomten och hur vi tänkt. Runt grusgångarna är det inte stenbumlingar som det stod i programmet utan det blir alltså stenkanter. Vi har så mycket sten så det är väl lika bra att använda oss av den. Nu när balkongen är klar, sen några veckor tillbaka, så påbörjas snart nästa projekt. Det blir till att gräva och förbereda för altanbygget. Från början tänkte vi ha altan/trädäck runt tre av sidorna på huset, så att det även följde med runt på framsidan men nu har vi tänkt om lite och är mer inne på att göra stenläggning på framsidan istället. Kul att sitta och hålla på är det iaf och visualisera målbilden som jag har i mitt huvud. 

Hoppas att ni har en mysig helg!

1 kommentar:

  1. Hej Linda, vilket roligt program du hittat. Där skulle man lätt kunna fastna. Spännande med trädgårdsplanering.

    Hoppas ni haft en skön helg!

    Kram Caroline

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda