onsdag 21 december 2011

Rocky Road

Vi blev bl.a. bjudna på Rocky Road hemma hos Elin idag till kaffet. Fy tusan va gott det var. Med några tips från tjejerna gjorde jag en variant av Leilas recept.
Mammaligans Rocky Road.
200 gr mörk Marabou choklad
400 gr Marabou mjölkchoklad
2 nävar minimarshmallows, jag hade färgade.
3 dl salta jordnötter
1 dl cashewnötter
2 påsar dumlekola

Smält chokladen i vattenbad. Dela dumlekolorna i halvor. Häll ner kolorna, nötterna och marshmallowsen i en bunken. Rör om och rör sedan ner den smälta varma chokladen. Häll sedan ut blandningen på ett bakplåtspapper, i en lagom höjd jag gjorde inte mina så höga, ovanpå en skärbräda och låt stelna i rumstemperatur. Skär sedan i valfritt stora bitar. Sedan kan de få stelna till ordentligt i kylskåp.

Njuuuut!

1 kommentar:

  1. Ser mumsigt ut. Hoppas det finns något kvar på julafton så man får smaka;)

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda