onsdag 21 december 2011

Härlig dag med barnligan!

Idag var det storträff med mammaligan. Fem mammor, åtta barn och två fastrar. De tre storasyskonen har jullov nu så då blev vi många och oj va roligt det var och vilket kaos! Tänk om någon utomstående kommit in genom dörren de hade nog blivit lite smått förskräckta.
Ella och Clara i kompisgungan på lekplatsen.
Sixten och Anton vid lunchbordet.
Jag och barnen kom hem vid två och då hade F fått upp ljusslingan vid entrén. Så fint den lyser upp i mörkret, städat på nedervåningen hade han också gjort. Så extra underbart det är att komma hem då. Vi for och handlade julmat efter mellis till barnen, två vagnar fulla blev det.

Efter maten kom det en rödklädd gubbe och knackade på fönstren! Tomten har varit här, Clara tittade på honom genom fönstret med skräckblandad förtjusning, gogumman. Vi öppnade ett fönster och ropade hej! Han frågade såklart om det fanns några snälla barn i huset. Ja, jag sa Clara och Anton fick inte glömmas. Va bra sa tomten då ska jag hem och fixa riktigt fina julklappar till er.

Det är med värme i hjärtat vi fortsätter "tomten knackar på fönstret" traditionen, tomten kom alltid hem till oss och knackade på fönstret någon kväll innan julafton när jag och mina syskon växte upp. Nu mina vänner har sann julkänsla infunnit sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda