måndag 19 december 2011

"Han heter Pojken"

Så kom då snön tillslut. Vi passade på att gå ut och leka i den efter våra morgonbestyr. Clara hann ut genom dörren före mig och var en bra bit påväg hem till mormor och morfar tänkte hon men jag fick henne att vända om i den djupa snön. Hon orkade knappt knata tillbaka men tillslut så. Då byggde vi en snögubbe som Clara sa heter Pojken och en snölykta som vi, när det mörknat, tände. Efter det ville hon inte vara ute nått mer så då fick det bli lite Madickenmys innan lunch.
F hann bara in genom dörren när han kom hem från jobbet, sen vände han och for med sin pappa och min pappa till Skärplinge för att hämta en traktor med tillbehör. De kom inte hem och var avlastade förren vid 21-tiden. Traktorn är svärfars men om jag fattat det rätt så ska vi få ha den här så vi bland annat kan skotta. Om den startade idag vet jag dock inte ännu. Blir spännande att se.

1 kommentar:

  1. Åhh vad avis jag blir, det ser underbart ut med snö! Här i Småland verkar det tyvärr bli en grön jul i år, men det sista som överger en är hoppet! :)
    God jul
    Kram Caroline

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda