söndag 20 november 2011

Järnvägsmuséet

Idag var det Claras dag. Vi har sedan förra helgen pratat om att vi skulle göra något kul med henne eftersom det har varit så mycket innan dopet och bröllopet. Eftersom hela familjen blivit mer eller mindre snoriga så tyckte vi inte att det var någon idé att åka och bada. Ute regnade det så vi var inte så sugna på en grillutflykt heller. Så kom vi på det, vi har ju Sveriges järnvägsmuséeum här i stan och inte alls många minuter bort. Jag har inte varit där sen jag bar liten, F hade aldrig varit där och Clara hade inte varit där sen hon var med sin moster och Sascha förra sommaren, vilket hon nog knappt kommer ihåg. Kul var det, lekrummet med tågbanor, utklädningskläder och böcker om olika tåg, bl.a. Claras favoriter Chuggington, var poppis. Fast hon hade kul inne på utställningen också, massor med gamla tåg och vagnar att gå in i. Fångvagnen tyckte hon var läskig, där satt det en "tjuv" som jämrade sig, "nej mamma, det är läskigt" så vi gick vidare.
När vi skulle åka hem och jag hjälpte henne på med kläderna sa hon, utan att jag hade frågat, "det var roligt det här mamma!" Va bra Clara, sa jag, för idag var det din dag och du skulle ha roligt, "tackar tackar" svara hon då vår älskade unge.

En rolig dag som vi måste göra om men vi ska nog prova på traktormuséet ute i Hille strand också.

1 kommentar:

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda