fredag 18 november 2011

Biblioteket

I ett av rummen på ovanvåningen har vi sen vi flyttade in bara ställt in ouppackade flyttkartonger och annat jocks. Det rummet skulle bli bibliotek, men vi kände att det inte var någon brådska med det. Vi kunde bo utan en egen bibbla.
När vi bestämde oss för att ha bröllopsfesten här hemma blev det fart på F. Vi skulle behöva det rummet också, för folk att umgås i. Vi åkte en dag till Ikea och köpte hyllsystem för att göra iordning klädkammaren mellan Claras rum och gästrummet. Det är nu vårt förråd. Sen satte vi i gång och gick igenom de flesta lådorna och la över sakerna i genomskinliga plastbackar. Det blev några sopsäckar till återvinningen också.

F blev bortlurad på svensexa den helgen som han egentligen skulle tapetsera på så jag pratade med en bekant till mina föräldrar som kom hit och hjälpte till då jag inte kunde ställa mig och tapetsera med en 2 åring och en 4 månaders. Klart var det när F kom hem och gissa om han blev glad! Det var bara att bära in möblerna. Biblioteket blev klart för umgänge och nästa steg är att köpa bokhyllor för de två små som står där nu räcker ju inte till ett sånt rum och inte heller till alla böcker som fortfarande ligger nedpackade.

På festen var rummet en succé och det var fyllt hela kvällen. Det känns riktigt skönt att nu hela insidan av huset är "färdigt". Riktigt färdig blir man ju aldrig, jag har en del idéer för vissa ställen och mer möbler, hyllor och tavlor ska upp men det är ju riktigt roligt att pyssla med.
Trevlig helg!

1 kommentar:

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda