onsdag 30 november 2011

Ett glas glögg på kvällskvisten

Jag har aldrig förstått mig på glöggmuggar, de är så små och ingenting får plats. Glögg, enligt mig, är för gott för att drickas ur små muggar. När vi växte upp dracks alltid glögg ur Irish coffeeglas, jag visste aldrig att de var sådana glas utan trodde att det var glögglas. Det är väl också därför en liten mugg känns pyttig. Vi har tyvärr inga Irish coffeeglas här hemma så då får det bli ett vinglas istället. Kanske ska ta och införskaffa ett set med Irish coffeeglas till nästa säsong, eller önska sig i julklapp i år. Såg ett så himla snyggt på Cervera.

Detta året avnjuter jag lättglögg då det känns bäst med amningen så.

Hoppas också du njuter av din glögg, hur du än dricker den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda