söndag 28 november 2010

Tadaaa!

Men visst, jag kom ihåg kameran idag tanken var igår men då hade jag och Clara fullt upp med att åka runt på Rusta, Owe Jansson, Valbo Köpcentrum och IKEA. Alltså man kan tro att det vore pest och pina att fara runt med en 16 månaders och shoppa till huset men icke. Vår solstråle strålar nästan jämt och hela dagen igår, hon charmade varenda människa som tittade på henne och efter 6 timmar var hon lika glad som när vi började. Mitt kort brann igår, det gick alltså inte bara varmt. På rusta hittade jag matta till vardagsrummet och prydnadskuddar bla. På Owe Jansson fyndades tyger till gardiner i lekrummet och köket, även en vit Nusnäs ljusstake hittade jag för bra pris. Nu har vi två vita och två röda så nu fattas det bara 2 vita, tycker att de är så otroligt fina och skulle vilja ha dem överallt. Men omväxling förnöjer ju det med. På Köpis vart det lite allt möjligt, dock inte en enda julklapp men fästen till gardinstängerna! På Ikea blev det tre lampor till köket och fyra kuddöverdrag. Dessvärre så har jag nu ställt in allting i min farmors hus där det finns plats så inte ett enda kort har jag tagit på allt det fina. Av tygerna sydde jag färdigt gardiner redan igår kväll, tänkte att det var lika bra annars blir det så stressigt sen. 

Idag har jag och Clara lekt i snön och sen har vi varit och fotat huset. När hon sov passade jag på att gå och få upp lite fler spröjs och tvätta fönstren också. När jag kom tillbaka hem hade mormorn lånat med sig Clara ner på stan för att gå på invigningen av vår fina bock som vi har här i Gävle. Så himla snällt tänkt så jag kunde jobba klart. Hur skulle denna höst gått om det inte vore för min kära mor?! Hon ställer upp och är barnvakt var och varannan dag och man vet inte riktigt hur man ska kunna tacka för all den hjälp vi fått av henne och pappa med såklart som sliter sin arma kropp tills sent varje kväll på helgerna för att hjälpa oss att få iordning. Det är tur att man fått de föräldrar man fått, hade jag fått välja så hade valet blivit detsamma!

Nu ska ni få se bilder. Det börjar likna något nu, hoppas att det kan bli klart till lucia. Vad tror ni!?!

 
Entré.
Wc/dusch nere, är så otroligt nöjd med kakelvalet. Den röda glasmosaikranden är urläcker, dessvärre syns inte det så bra på kort..
Värmepannan håller på att installeras.
Vardagsrummet, färdigmålat och färdigtapetserat.
Tapeten.
Köksstommarna börjar komma på plats. Allt står där det ska stå och är fastskruvat.
Clara checkar köket och skåpen.
Lekrummet är färdigt och väntar bara på leksaker och möbler!
Fönsterväggen med altandörr.
Sett från vardagsrummet in mot köket, dock står det en kamin med tillbehör mitt i vägen.
Trapphuset, fortfarande utan trapp, färdigmålat!
Badrummet uppe, vi valde att ta golvet upp i duschhörnan och vi är så nöjda med valet av kakel även här. De vita plattorna är stora och supersnygga i sin vithet. De är matta med inslag av glans och inte helt släta.

Balkongdörren, om ni undrar varför vi inte har något räcke på balkongen så är det för att vi tänkt göra det själva i vår. Ska vid inflytt se till att skruva fast en hasp på dörren så inte lilltjejen hinner lära sig att låsa upp och öppna dörren innan våren.

Det var allt för denna gången! Tack för att ni kikar in här och tack för kommentarerna!

2 kommentarer:

  1. Det är bara att gratulera till framgångarna i ert fina hus! Fantastiskt hur fort det går, trots att ni jobbar samtidigt! Ingen trapp, men det gick ju så bra med stege!! I alla fall om man är ung och rask! :) Kram! Agneta

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint det blir :) Och vilken snygg tapet ni har valt till vardagsrummet! Ser fram emot att få gå på en ny rundvisning snart när det är klart :) KRAM på er!

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda