onsdag 3 november 2010

Bortregnat arbete

I helgen slet de, min man, min far och även min svärfar som kom hit och hjälpte till på söndagen. De hade grävt upp nästan hela diket för avloppet, de hade sandat hela bottnen, paddat stor del och lagt i rör och slang där de paddat. Idag skulle F gå dit för att padda det som var kvar. Vissa av avsloppsrören nästan flyter i diket pga av allt regn. Skitväder rent ut sagt, tänk om det blir så att avloppet är det som sätter stopp för vår flytt, allt kanske hinner bli klart i någorlunda tid men inget vatten och avlopp. Då bryter vi nog ihop, F hade ångest i rösten när han ringde mig på jobbet idag. Nu håller vi alla tummar och tår för att det inte kommer något mer regn!

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för er att det inte blir mer regn nu. Det är efter sådant "ogjort" arbete som det är så tungt att ladda om igen.

    Ang fel fog. Har man en bild framför sig hur det ska vara så ska det bli så också. Håller med dig:)

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen inte att regnet sinkar er mer, så himla tråkigt för er.
    Jag förstår dig precis när det gäller fogen. Jag tycker i och för sig att det ser fint ut, men jag förstår din besvikelse när man tänkt sig något och så blir det inte så. Hoppas att du får rätt fog i de andra rummen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack, och såklart att du inte har tid med det :) Men man kunde få en bild gratis om man skrev upp några vänner, så.. ;) Hoppas för allt i världen att det slutat regna på er och att allt går smärtfritt från och med nu! Och att vi kan ses snart såklart :) Pusskram

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda