tisdag 9 november 2010

Om tre veckor

Om tre veckor räknar vi med att ni kan flytta in sa snickaren idag. De håller på att sätta upp lister, foder och fönstersmygar nu. Väggarna på wc:n nere är kaklade, tvättstugan är målad och klar sånär som på all inredning vill säga. Det går undan, det går bra, allt verkar åtminstone flyta på smidigt. I slutet av veckan kommer de för att borra för bergvärmen. 

En spännande vecka, men också en vecka med ofantlig ryggvärk, jag är sjukskriven tom torsdag då min rygg strejkar totalt. Lyfte tungt och fel i helgen när jag och syrran skruvade köksstommar. Alla är iaf färdiga sånär som på benen som visst ska på. Jag fattade inte det där först att det ska vara både ben och sockel. Ni som har Ikeakök gjorde ni så eller byggde ni en list bakom till sockeln som skåpen står på?

Kanske kan ta mig till huset för att ta lite kort i veckan, var dit en sväng idag för att se hur långt jag orkar gå med ryggvärken som går ner i benen, tror att det är ischiasnerven som spökar. Dock så glömde jag kameran eftersom syftet var att gå med en stor godisskål till grabbarna som jobbar så bra!

4 kommentarer:

  1. IKEA-kök bygger men på ben och sedan sätter man sockeln utanpå. Jag har byggt två, Andreas tre... Och tro mig, man vill inte att skåpen ska stödja på IKEA-sockeln. Den är för syns skull. Var själv lite förvirrad först... Men IKEA-kök är snygga, bra och prisvärda, har varit mycket nöjd med mina två!

    SvaraRadera
  2. Oj, så spännande!!! Tänk att ni snart får flytta in i ert NYA hem! Du måste ta en MASSA bilder och visa oss :) Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vi har också ben på vårt IKEA-kök. Sedan sätts sockeln på benen med någon liten mojäng.
    Hoppas att ryggen snart är bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så roligt att ni snart får flytta in i ert fina hus! Hoppas ryggen snart känns bättre:)
    Kram Veronica

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda