fredag 12 oktober 2012

Övning ger färdighet i höstljuset

Har använt kameran flitigt sedan fotokursen, bara på promenaden hem tog jag nog mellan 50-70 bilder. Det är ju så kul när man vet hur man ska göra med inställningarna. Prova fram ett bra ISO-värde, prova med att manuellt ställa in bländartal eller slutartid och fokusera, roligt! Speciellt spännande är det ju att få till bra kort på barnen när de leker och svårare att få till det inne än ute tycker jag det är. Blixten gör så att ljuset blir så ljust, skulle vilja ha en riktig blixt som jag kan rikta mot taket för att få ett jämt ljus. 






Hösten rullar på i turbofart, nästan mitten av Oktober nu och om precis en månad idag firar jag och F ettårig bröllopsdag! Tänk vad året gått form men vi har även hunnit uppleva en del också, såklart!

En fin och trevlig helg önskar jag Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda