lördag 20 oktober 2012

Antons rum

På övervåningen har vi 4 rum och ett stort badrum, ett av rummen är "biblioteket" sen är det våra sovrum. Dock har rummet som Anton sover i varit enbart gästrum innan han fick flytta in dit i våras. Vi har inte prioriterat att fixa till rummet heller då han knappt är där uppe, bara när han ska sova. Nu känner vi att det vore roligt att styla om lite där inne så att det inte känns som ett gästrum med en inslängd spjälsäng. Han ska även få överta Claras säng och så köper vi en 120 cm åt henne på en gång.

Jag har känns starkt för ett marinblått och rött rum länge och tänker att det funkar ju både nu men också ett bra tag framöver. F tycker att mina idéer låter bra och idag har jag suttit och inspirationssurfat. Här kommer resultatet.

 Här är mina funderingar kring tapeter. Gillar våderna med de stora stjärnorna och har en tanke om att man skulle kunna sätta upp en våd och sen låta det vara lika brett mellan den och nästa våd som våden är bred. Uj vilken dålig mening men kanske det gick att förstå? Såg det nämligen i en tapetkatalog när jag var hos färghandlaren. Annars är jag rädd att väggen blir för mörk. Sen har jag en tanke om en randig tapet också på någon av de andra väggarna. Favoriten just nu är den längst ner till vänster.
Det är en sån här säng som Clara har nu och den ska in i rummet framöver. Sen gillar jag "Hampen" mattan på Ikea och den är ju fin i röd, Clara har den i grön. Lampan gillar jag också skarpt (Clara har en sån också) skenet blir så fint när det är lite mörkt ute och den lyser upp rummet. Tror dock inte att vi får plats med en byrå just nu då gästsängen ska få stå kvar tills han själv utnyttjar rummet mer. När vi har gäster brukar han antingen sova i resesängen inne hos oss eller kvar inne hos sig, beroende på vem som sover över.

Vad tror ni om tapetfunderingarna?

Hoppas att du har en fin helg!
Nu blir det snart filmmys i soffan med älsklingen.

4 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt att fixa lite åt lillcharmören. Låter kanon. Tror att du är inne på helt rätt val av tapeter. :) Kram

    SvaraRadera
  2. Va fint det kommer bli :) Jag saknar er Linda! Har hört rykten om att ni kanske kommer ner till Uppsala på lördag? Då är jag också där isf! :) Puss

    SvaraRadera
  3. Oj nu vet jag inte om det jag skrev först kom iväg eller inte. Men om inte så skrev jag iaf att jag saknar er! Och att rummet kommer bli superfint :) Har också hört att ni kanske kommer till Uppsala på lördag? Isf är jag också där då! :) Puss

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint du hittat till lillkillen. Vill också inreda barnrum, men det lär ta tid innan storebrors rum är klart och han kan flytta ut ur sitt nuvarande. Jag får vänta på mitt roliga :))

    Kram Caroline

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda