tisdag 16 oktober 2012

Första vab-dagen med Anton

En lugn och extragosig kille är jag hemma med idag. Igår ryckte mormorn in några timmar då F skulle jobba kvällspass.

Mysigt att vara hemma med bara ett barn och rå om varandra.

Vi misstänker vattkoppor på lilleman. I söndags vid ombytet till pyjamas såg vi flera gul/röda prickar på honom. Svårt att veta om det verkligen är vattkoppor då flera har sagt att det går fort från att ha varit en suspekt prick till blåsa. Vissa av hans hade redan på måndag morgon blivit lite skorpiga.





Hur som helst så är det framförallt de "koppor" på de två sista bilderna som gjort att vi nu nog med största säkerhet tror att det är just vattkoppor.

I min okunskap lade jag även upp kort på FB och flera tror som jag. Till BVC får man ju inte komma då det är så pass smittsamt. De hade ju även svårt att bedöma utan att se också.

Nu ska vi snart gå och hämta det friska storasystern på förskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda