söndag 1 april 2012

Att spendera en lördagskväll

Man får ta av den lilla tid som finns. Många snuttar på kvällstid har den senaste tiden gått åt till att greja med balkongdelar. Igår grejade jag med stolparna. Eftersom inte måtte 95*95 dög åt oss får jag fixa ihop egna och dessa kommer att sluta på 135*135. Blir till att greja ikväll med. Pappa han hjälper mig och visar och instruerar. Tur är det också att han har en gigantisk lada med resurser.
Här har jag limmat och skruvat ihop tre stycken 45*145 bitar som en stolpe består av.
Skruvdragare, trallskruv, lim och sen staget (kan kalla det för det) som vi sedan ska fästa i vardera stolpe, har två stycken alltså. Dessa kommer att hålla räcket stabilt.
Sen måste kanterna hyvlas i maskinen för att få bort de rundade kanterna. Ett riktigt tungt jobb då stolparna väger en hel del. Pappa visade och jag försökte så gott jag kunde. Sen fick han hjälpa lite mera så att de blev riktigt släta.
Ikväll blir det att borra hål för fötterna till stolparna och fräsa ur i dem så att stagen inte ligger utanpå utan i linje med kanterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda