onsdag 9 mars 2011

Inte bara

Jag och min kollega Therese håller på att ta över som skyddsombud på vår skola. Vi har i dagarna två påbörjat "BAS" utbildningen, Bättre Arbetsmiljö och Samverkan, det är verkligen inte "bara" detta. Så mycket att hålla reda på, lagar, förordningar, föreskrifter, rättigheter, skyldigheter etc, etc. Känner mig ganska mör nu, det är tur att inte alla fem kurstillfällena är på rad. Nu får jag jobba med barnen torsdag och fredag innan nästa kurstillfälle på måndag. Skyddsombudsrollen kan låta rätt mossig och tråkig men faktiskt så tycker jag att det känns väldigt intressant, bara vi blir lite tryggare i vår roll så kan det nog bli hur bra som helst vår område är oerhört stort!

1 kommentar:

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda