söndag 24 oktober 2010

Rundtur med gipsade väggar

Nu så tog jag mig i kragen idag och tog kort i hela huset, både nere och uppe. Har även tagit bilder på kaklet men de kan vänta en dag eller två. Jag knäppte lite runt om på tomten också, tar det samtidigt som kaklet i veckan tror jag. Huset känns super nu när det är gipsat överallt, det känns stort och luftigt och nästan, nästan klart. Tjohoo! En månad till och kanske vi kan börja flytta in saker, det säger jag med otroligt mycket naivt hopp i rösten. Men om en och en halv iaf, kanske, kanske.

 Entrén, utifrån sett och inifrån sett. Fyra fönster är det allt som allt i den.
 Hallen, till vänster kommer trappan att vara, mittenbilden är lite snett mot höger och den högra bilden är den delen som är in mot wc/dusch och tvättstugan.
 Tvättstuga x2 och wc/dusch.
 Kök, vardagsrum, kök.
 Claras lekrum, innanför köket.
 Hallen uppe, det vänstra kortet är taget så som man ser det när man kommer upp från den blivande trappan. Mittenkortet är raktfram in mot biblioteket, och det högra är taget inifrån mot balkongen.
 Biblioteket.
 Vårt sovrum, med klädkammare och inbyggdgarderob.
 Badrummet.
 Korridoren och ena klädkammaren.
 Claras sovrum.
 Gästrummet.
Huset.

5 kommentarer:

  1. wow wow wow wow!!! Ser verkligen verkligen fram emot nästa vecka när jag får se detta på riktigt!!!

    massa kramar

    SvaraRadera
  2. Nu börjar det ju bli ett riktigt hus!:) Förstår att du snart vill flytta in!:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu är det allt mer ett hus än ett "bygge". Nu har ni det roliga framför er. Ytan, allt det fina som kommer synas. Golv, kakel, tapeter osv. Längtar nästa tillbaka till den där WOW känslan, när allt man funderat över finns i verkligheten mitt framför ögonen. Det är jätteroligt att se ert hus växa fram:)
    Veronica

    SvaraRadera
  4. Nu går det allt mer från att vara ett bygge till att bli ett hus. Och roligare lär det bli! Snart är all "yta" på plats kakel, golv, tapeter, MMMMM!
    Det är så roligt att se alla val man funderat på växa fram i verkligheten. Jag längtar nästan tillbaka dit, fast ändå inte:)
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  5. Kom nu på att jag nog kommenaret detta inlägg två gånger, men men. Bättre än ingen gång;)
    //Veronica

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda