måndag 27 augusti 2012

På promenad med vår egna Pippi en vacker dag i augusti

Sitter och tittar igenom bilder jag tagit den senaste månaden och hittade dessa när jag provade kameran för första gången ute i naturen. På promenad med vår egna Pippi i "vår egna" trollskog runt hörnet.

En sån där mysig familjepromenad med mormor och alla hundarna hade vi. Mysigt att gå runt i skogen och njuta av naturen.

Jag har börjat jobba och det rullar i turbofart just nu så tiden att sitta här ute finns nästan inte. Jag fick onsdagen innan jag skulle vara tillbaka på jobbet ett samtal från min rektor där hon frågade om jag kunde tänka mig att, under några månader då min kollega kommer vara borta, arbeta som ansvarig förskollärare i den ena förskoleklassen. Det kunde jag ju inte tacka nej till!  Allt detta nya är såklart en stor omställning vilket gör att jag har väldigt mycket att göra nu men det är verkligen superkul! Jag försöker dock kika in hos andra bloggerskor emellanåt så jag hänger med även om jag inte själv syns här ute så mycket. Tänkte försöka lägga in några tidsinställda inlägg nu från våra små utflykter vi hade den sista veckan på semester samt lite blandade bilder jag tagit.

Må gott så länge!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig promenad.
    Drömmen vore att få vara lärare i en förskoleklass...grattis! Njut så länge det varar. :)

    Kram Caroline

    SvaraRadera
  2. Hej Linda! Grattis till det nya uppdraget! :)

    Jag såg nu att jag inte hade svarat på dina kommentarer, jag jobbar bara den här veckan ut sen är jag ledig vareviga dag! Så du/ni kan komma upp när ni vill, i princip. Jag kommer att jobba några helger i september och oktober, men inte alls som nu.

    Tack för boktipsen också, jag glömde bort dom och började på Jo Nesbös första bok som jag nu läst ut och börjat på Niceville (den finns som film också, kom för nåt år sedan och heter The Help på engelska. Men efter den är det dags för deckare igen och då kanske nåt av dina tips kommer att vara till hjälp!

    Kram på dig!

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda