lördag 3 september 2011

Bakom husknuten

Bakom vårar hus, ca 15 m från tomtgränsen går vår stads finaste spår. På sommaren, hösten och våren - härliga att promenera i och om man vill springa. På vintern uppkörda för längdskidåkning och verkligen underhållna.
Längs med spåren finns massor med grillplatser. Utefter de spår som går bakom oss har vi tre stycken inom mycket nära avstånd och ännu fler inom nära avstånd. Idag packade jag och Clara ner Anton och korv med bröd för att grilla lunch.
Vi ringde också morbröderna för att höra om de ville hänga på, jag tänkte att vår lunchtid nog var deras frukosttid, och det ville de. Jag och barnen och vovvan gick i förväg och tände elden. Det slutade med att båda morbröderna och mormorn och morfarn kom. Vi har haft en riktigt mysig stund i skogen idag. Mycket för Clara att upptäcka!

2 kommentarer:

  1. Det låter som en riktigt härlig dag! Kan tänka mig hur Clara springer omkring och hittar saker att upptäcka. Hoppas inga tistlar idag...? Anton hade väl en skön sovstund vagnen. Nästa sommar går han också på upptäcktsfärd.
    Kul att hela familjen på berget följde med. :-))
    Carin

    SvaraRadera
  2. Det låter så mysigt med er lilla utflykt! Minns när våra barn var små...de gillade också utflykterna och korvgrillningen...men nu för tiden är det svårt att få med dem på något sådant! :)
    Kram
    Louise

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda