måndag 17 september 2012

Att förgylla en vanlig måndag med skratt och bus

Jag jobbar, det märks ju här ute men energin räcker verkligen inte till. Jobba 100% och försöka vara världens bästa fröken (klart man vill vara det!) och sen komma hem och vara världens bästa mamma (ja klart man vill vara det också!) gör att när maten är äten, leken med barnen är slut, en eller fler maskiner tvätt gått och barnen sussar, (då jobbar jag ofta lite till), då får bloggen inte någon speciell uppmärksamhet. Det är så mycket att komma in i dessa nya rutiner att jag måste sålla för jag känner mig något stressad. Hitta lugnet i att prata med mannen på kvällen och läsa en bra bok det är fint just nu på kvällskvisten.

Även fast klockan var mycket idag när vi ätit kunde jag inte låta bli att inspirera mannen till att vi skulle ta fram fingerfärgerna åt barnen.

Han gick iväg en liten stund och när han kom tillbaka hade vi gått "all in"! Ohh va kul vi hade och vad de skrattade.
-Mamma får jag verkligen måla på fötterna?
-Jaa!
-På magen också?
-Jaa!
Och så vidare, det är så härligt att säga ja! Efter konstnärerna var färdiga blev det plums ner i badkaret.

Vilken härlig kväll och nu sover två supernöjda men trötta barn. Imorrn får de vara lediga med sin pappa vardagslyx för att han jobbar skift.

Nu ska jag förbereda mig lite inför föräldramöte imorgon.

Ha det bra så länge.
På återseende någon gång framöver!
Kram

1 kommentar:

  1. Mys mys mys <3 hade gärna velat varit med å sett dessa goungar när de satt där på bordet :)

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda