torsdag 24 februari 2011

Att höra ett litet hjärta slå

Att höra ett litet hjärta slå för första gången, det är magiskt. Igår var vi till barnmorskan för besök och kontroll. För första gången fick vi höra lilla O´s hjärta slå. Swosch, swosch, swosch lät det i doptonen i en rasande fart. Märkligt och mäktigt att än en gång ha en liten människa inne i sin mage, h*n växer där inne och kommer sen ut till oss och kärleken flödar. Tiden går så rasande fort den här gången så när jag väl tar mig tid att tänka blir jag överrumplad av att det händer här och nu. Allt såg bra ut i alla fall alla värden är som de ska och magen ligger på kurvan. Visst jag har lagt på mig 2 kilo mer den här gången än i samma vecka med Clara och jag hoppas att det inte är en utveckling som fortskrider, det blir tungt nog som det är mot slutet.

Bilden är lånad. För att hitta ursprungskällan, klicka på bilden.

2 kommentarer:

  1. Häftigt!:)Det blir ännu mer verkligt att det verkligen finns någon där inne!
    Håller med Ketchup-mamman också. Blir tokig på detta att det heter "xxx for boys" eller "xxx for girls" på olika plagg. Vi har en son som har passat mycket bättre i tjejkläder eftersom han varit smal, men det gick ju när han var liten att blanda. Till dottern får jag köpa en större storlek på tröjor än jag köper på byxor.
    Kram

    SvaraRadera
  2. GRATTIS!! Vad härligt!! Hoppas att du mår bra!! Jag har varit en dålig bloggläsare sen vi flyttade och har missat lite inne hos dig, får läsa ikapp mig märker jag!

    Ang tyget så gillar jag verkligen färg på detaljer, men just här inne kommer det bli en jättestor knallröd matta, så kommer nog hålla mig till det svarta tyget.
    Faktiskt så tycker jag att det svarta trycket gör sig bäst i svart när jag tänker efter...hmm..va bra! Tack för hjälpen;) Svart får det bli!!

    Kram och all lycka med bebisen! Kan tro att Clara blir en jättebra storasyster;)

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda