torsdag 22 november 2012

Snart advent och slut på tiden i förskoleklassen

Hej och hå, vad veckorna rullar på. I förskoleklassen "rimmar och ramsar" vi massor så jag blir väl lite störd kan jag tro. Har suttit och kikat runt här i bloggvärlden en snabbis och blir påmind om att det snart är advent och att jag (vi) också måste få till någon slags stämning i huset. Jag tvättade förvisso fönstren uppe i helgen som var och barnen fick röda gardiner men längre än så har jag inte kommit. Kanske ska fixa lite pepparkaksdeg (läs köpa) och baka pepparkakor någon dag, en sats lussedeg vore väl kanske också på sin plats.

Idag var min kollega tillbaka på jobbet så snart ska jag återgå till min vanliga tjänst. Dessa tre månader har verkligen varit så berikande och roliga så jag tycker att det gick lite för fort nu på slutet. Speciellt idag när det blev så verkligt allting. Känns ju som att dessa gòungar är "mina" nu, men jag får släppa tagit om dem och göra de barnen i den andra gruppen till "mina" också. Barnen jag har idag, i förskoleklassen, kommer jag ändå att träffa varje dag. Vilka dubbla känslor man kan få när man faktiskt trivs riktigt bra med den tjänst man har men också trivs riktigt bra med något nytt man får prova på.

Livet dansar vidare, så dra på dansskorna och häng med!
Eller ta av dig dem och dansa barfota.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda