tisdag 12 juli 2011

Två barn, dubbelt så många som ett

Blir inte mycket tid till att skriva nu. Jag försöker kika in hos er andra men lämnar inte så många spår, men läser gör jag. Gärna när jag sitter och ammar. Det går lite knaggligt med lillkillens vikt, han har inte gått upp något sedan vi blev utskrivna från BB mottagningen, snarare gått ner nästan 100 g. Kändes inte nå bra med tanke på hur det gick förra gången med Clara. Jag kämpar på och kör kortare stunder nu med färre timmar emellan, ja förutom i natt då lillplutt sov 8 (!) timmar, fatta den! Han sover väldigt bra på nätterna, peppar peppar.
Idag var första dagen som F är tillbaka på jobbet men tack vare min underbara mamma och syster med sambo har jag inte varit ensam med älsklingarna långa stunder. Tänk att båda två sov samtidigt också, det gav mig en bra middagslur också. Får vi se hur det går onsdag och torsdag för då blir jag ensam med barnen, spännande!

3 kommentarer:

  1. Inte kul när det blir så där med vikten. Vi hade det jätte jobbigt med vår son som gick upp väldigt dåligt i början. Det slutade med att vår bvc-sköterska fick mig att sluta amma, vilket gjorde mig jätte ledsen. Det kändes ännu mer då han inte gick upp bättre när han fick ersättning. Hoppas att det löser sig med sonens vikt. Var det likadant med Clara?
    Klart att det är skillnad på att ha två barn, men du kommer snart in i det och det blir ju lättare när man kommit in i rutinerna mer. Han är ju inte så gammal än!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sötnos!! Hoppas dagen har varit bra trots ensamma stunder;) Får väl tro att lillkillen snart lägger på sig några gram också! Kram

    SvaraRadera
  3. Men Hej Linda! En evighet sen ju. Hoppas det går bättre med lillgrabbens vikt nu. Inte roligt när de inte får i sig och går upp som de skad. Men jag hoppas det har vänt nu.

    Vad spännande det är att ha blivit mamma. Jag kan knappt fatta det. Och 4 veckor har redan gått sen min gosse föddes. Tiden bara springer iväg och här har besöken haglat in. Är rätt matt nu faktiskt. Kul med besök men lite jobbigt att ha dem inneboende i en lägenhet med ny liten bebis och smått flyttkaos. Men det som inte dödar härdar. Så är det väl!?

    Ja snart snart är det dags för inflytt. Lite drygt en månad kvar. Och med tanke på hur fort de här veckorna har gått i sommar så lär det väl bara smälla till. Åh vad jag längtar.

    Ha en fortsatt skön sommar. Kram Josefin

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda